Kenyataan Balas Hamleys Malaysia Pada Rosyam Nor

Rosyam Nor sebelum ini meluahkan perasaan tidak puas hati kerana anaknya yang lepasan SPM diminta buka tudung sekiranya mahu bekerja di kedai Hamley yang terkenal dengan alat mainan kanak-kanak.Susulan kejadian yang berlaku.. 

Pihak Hamleys membuat kenyataan balas di Facebook Hamleys Malaysia

Salam Sejahtera Semua
Terima kasih kepada semua yang memberitahu pihak kami mengenai isu ini.
Kami tidak mempunyai sebarang polisi syarikat di mana pekerja wanita tidak dibenarkan memakai hijab/tudung. Kami memang mengalu-alukan semua yang ingin bekerja untuk datang membuat permohonan kerja, tidak kira bangsa atau agama.

Setelah disiasat, memang salah seorang pekerja kami yang baru dan tidak mempunyai kuasa untuk menemuduga atau mengambil pekerja, telah memberi maklumat yang tidak betul kepada anak Datuk Rosyam. Tindakan disiplin telah pun diambil terhadap pekerja ini.

Pihak pengurusan serta semua pekerja di kedai kami dengan ikhlas ingin memohon maaf di atas isu ini. Kami berasa sangat kesal dengan insiden ini dan juga dengan apa yang telah tercetus disebabkannya. Diharap Datuk Rosyam serta anak gadisnya dan juga kaum Muslimin & Muslimah yang telah terguris dengan kejadian ini sudi merima permohonan maaf kami ini.
Yang Ikhlas
Pihak Pengurusan

0 comment... add one now