Gambar-Gambar Terkini Mangsa Banjir 2014 Part 12

Mangsa banjir bersama diva




Area limau kasturi






















 
Sekitar Kampung Laloh Kuala Krai kelantan..

boleh dikatakan banyah rumah hilang dan musnah..




























 

Artis sensasi tanah air, Azwan Ali meluangkan masa membantu penyediaan makanan untuk mangsa banjir di SK Sayong di Kuala Kangsar petang tadi.

Kehadirannya secara mengejut itu nyata menceriakan penghuni pusat berkenaan dan Azwan sempat menyediakan hidangan bihun goreng untuk mangsa banjir.- Foto Sinar Harian oleh RIDAUDDIN DAUD



Air sudah mula surut. Lokasi di keretapi dabong




Ahad - jam 5.39 ptg

Foto oleh: Masta keycap

(pekan pasir mas) Isi petrol. Banyak petro pump tak bukak sbb takdak lektrik.



Kelantan diramal hujan selama dua minggu

MELAKA 28 Dis. – Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) melalui Jabatan Meteorologi Malaysia (JMM) meramalkan hujan ti*dak menentu dan kadang kala lebat terutamanya di Kelantan dan selatan Thailand akan berterusan dalam tempoh satu hingga dua minggu lagi.


Timbalan Menterinya, Datuk Dr. Abu Bakar Mohamad Diah berkata, jabatan itu turut mengekalkan amaran hujan peringkat kuning dikeluarkan sebelum ini memandangkan keadaan cuaca yang belum pulih sepenuhnya.

Justeru, beliau mengingatkan orang ramai terutamanya yang tinggal di kawasan berkenaan supaya terus mengambil langkah berjaga-jaga serta mengikuti ramalan cuaca sebagai persediaan kemungkinan musibah lebih buruk.

“JMM meramalkan keadaan hujan ini akan berterusan dalam tempoh satu atau dua minggu lagi sebelum ia berkurang dari semasa ke semasa dan bergantung juga kepada keadaan angin.

“Hasil pengumpulan data dilakukan JMM, (taburan) hujan yang me*landa Kota Bharu, Kelantan sepanjang tiga hari lalu adalah sangat luar biasa dan ia seperti yang pernah direkodkan 17 tahun lalu hingga meng*akibatkan banjir besar,” katanya.

Katanya, ramalan yang dikeluarkan JMM mempunyai kadar ketepatan antara 80 hingga 90 peratus dan ia turut dibandingkan dengan data yang dikumpul negara jiran sebelum sesuatu hasil ramalan dihebahkan.

0 comment... add one now