Semua Adalah Takdir Dan Jangan Kaitkan Siti Nurhaliza-Zamani

Jangan salahkan mana-mana pihak. Benda ini tidak ada kena mengena dengan Siti Nurhaliza. Itu kenyataan Saari Amri. Tanyalah pada dia," katanya dalam satu sidang a#khbar di Kota Damansara di sini hari ini selepas dibebaskan dengan jaminan polis hari ini.

Vokalis kumpulan SLAM, Zamani nampaknya tidak mahu mengheret sama nama penyanyi terkenal, Datuk Siti Nurhaliza dalam kisah hidupnya termasuk pembabitannya #dalam najis dadah.

Sebaliknya, penyanyi yang popular dengan lagu Gerimis Mengundang itu menyifatkan apa yang berlaku kepada dirinya adalah takdir yang perlu ditempuhinya.

Beberapa hari lepas, semasa Zamani ditahan polis, bekas komposer, Saari Amri 'mengejutkan' industri hiburan negara apabila memuat naik status di laman sosial ya#ng mendakwa Siti Nurhaliza tahu mengapa Zamani terjebak dengan penyalahgunaan dadah dan bagaimana kedua-dua mereka pernah menjalin kasih sebelum ini.

Kenyataan Saari itu kemudiannya mengundang pelbagai spekulasi dalam kalangan para peminat Zamani dan Siti Nurhaliza.

Zamani yang kelihatan kurus dan masih letih itu memberitahu, buat masa ini, dia memerlukan doa dan sokongan moral sambil berazam mahu 'membersihkan diri' dengan bantuan ahli-ahli keluarga sebelum kembali semula menyanyi meskipun sudah beberapa kali gagal menangani ketagihannya.

"Saya mahu berubah betul-betul kali ini, Walaupun beberapa gagal sebelum ini. Saya tidak mahu janji apa-apa kepada peminat sehingga saya betul-betul pulih," tamb#ahnya.

Sementara itu, peguamnya berkata, Ahmad Zahril Muhaiyar berkata, anak guamnya sudah bersedia untuk menghadapi perbicaraan pada bila-bila masa.

Zamani yang sudah selesai disiasat di bawah Sekyen 12 (2) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang boleh dikenakan denda sebanyak RM100,000 atau lima tahun penjara jika disabit kesalahan.

Sehingga keputusan belum diputuskan, beliau memohon agar orang ramai tid#ak menghakimi Zamani.

Zamani atau nama sebenarnya Zamani Ibrahim, 43, telah ditahan oleh pihak polis kerana disyaki memiliki dadah jenis heroin dalam satu serbuan di rumahnya di Taman Keramat, Ampang.

Menurut laporan dalam serbuan kira-kira pukul 12.30 awal pagi Rabu itu, polis menemui dadah jenis heroin seberat 1.2 gram dan hasil ujian air kencing tuurt mendapati Zamani positif dadah morfin.

Turut difahamkan, siasatan awal mendapati Zamani mengaku terlibat dalam penagihan dadah selama 10 tahun.

Selain kes dadah dan dikaitkan dengan Siti Nurhaliza, video Zaman#i dibuli dan disuruh menyanyi di dalam lokap juga menjadi isu dan polis akan mengambil tindakan kepada anggotanya yang dikenalpasti terlibat walaupun Zamani memaafkan di atas apa yang berlaku. - - MalaysiaGazette

0 comment... add one now