Anak Berdarah Dicab*l Jiran

Anak saya pergi mengikut seorang lelaki yang saya kenali ke rumahnya. Selepas beberapa minit, anak saya pulang ke rumah dan saya menyuruhnya mandi.
(gambar hiasan)

“Ketika anak saya menanggalkan pakaian dalamnya, saya dapati terdapat tompokan darah pada seluar d#lam anak saya dan dia beritahu saya yang lelaki tersebut memasukkan jari ke dalam kem#luannya,” katanya dalam sidang akhbar di Hospital Seberang Jaya, di sini hari ini.

PERMATANG PAUH 26 Jan. – Seorang suri rumah mendakwa anak perempuannya berusia enam tahun dic#bul oleh jirannya di Taman Kurau Jaya, Kuala Kurau, Perak.

Soon Mooi Choo, 40, mendakwa kejadian tersebut berlaku pada 21 Januari lalu semasa anaknya dipanggil oleh seorang lelaki yang dikenalinya.

Katanya, kejadian berlaku ketika anaknya itu bermain di luar rumah.

Ekoran kejadian itu, Mooi Choo membuat laporan polis di Balai Polis Kuala Kurau.

“Saya ketika itu sangat takut kerana jarak di antara rumah saya dengan rumah lelaki tersebut dekat. Saya bimbang perkara ini berulang.

“Dalam keadaan buntu pada ketika itu, saya membuat dua kali laporan polis, namun kedua-dua saya tarik balik kemudiannya,” ujar wanita tersebut.

Bagaimanapun katanya, atas nasihat saudara, dia membuat laporan polis semula di Balai Polis Seberang Jaya pada 23 Januari lalu.

Menurut Mooi Choo, anaknya kini mendapatkan rawatan di Hospital Seberang Jaya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Rusli Mohd. Noor ketika dihubungi berkata pihaknya ada menerima laporan mengenai kejadian itu 23 Januari lalu.

“Oleh kerana laporan mangsa dibuat awal di Kuala Kurau, pihak kami akan merujuk dengan pihak berkuasa di sana,” katanya.

0 comment... add one now