Video Fazura Menyanyi Miming Di Konsert EH

Sebagai penulis lagu, komposer dan individu yang mengenalinya kami faham dengan keputusannya kerana itu adalah pertama kali dia membuat persembahan di atas pentas,” katanya yang bangga dengan pencapain artis kesayangan ramai itu.Lagu Sayangi Dirimu telah dicipta oleh Damian Mikhail, manakala liriknya telah ditulis oleh Shah Shamshiri dan buat pertama kalinya Nur Fazura telah menyanyikan lagu berkenaan di hadapan khalayak ketika Konsert EH! baru-baru ini.

KUALA LUMPUR, 11 NOVEMBER 2014: Penulis lagu Sayangi Dirimu, Shah Shamshiri sedar dan akur dengan keputusan bintang terkenal Nur Fazura untuk menyanyi secara ‘miming’ ketika menjayakan Konsert EH! Ulang Tahun Ke 15, majalah fesyen dan gaya hidup EH! baru-baru ini.

Shah Shamshiri yang dihubungi portal murai.com.my berkata, dia dan komposer lagu berkenaan langsung tidak kisah dengan keputusan Nur Fazura untuk menyanyi lagu ciptaan mereka itu secara miming, memandangkan itu adalah pertama kali pelakon berkenaan menyanyi di hadapan penonton.
“Kami langsung tak kisah, asalkan dia (Nur Fazura) telah melakukan yang terbaik untuk persembahan pertamanya itu. Tambahan pula kami sudah dimaklumkan oleh pihak pengerusan Fazura tentang hal ini. “Memang dia tak menyanyi secara live, tetapi dia tetap melantunkan suaranya bersama-sama iringan lagu berkenaan.

Menurut Shah Shamshiri, menerusi persembahan sulung berkenaan, bintang jelita itu telah memberikan sebuah persembahan yang memberangsangkan dan telah mendapat maklum balas positif daripada ramai pihak. Malah sebagai individu yang telah lama mengenali pelakon berkenaan, Shah Shamshiri turut gembira kerana impian Nur Fazura untuk memiliki dan menyanyikan lagunya sendiri telah pun tercapai.
“Sebenarnya sudah lama dia menanam impian untuk menyanyi. Sebelum dia bergelar pelakon, mengacara dan menjadi pereka fesyen, menyanyi adalah impian pertamanya.

“Namun impiannya itu terpaksa ditangguhkan terlebih dahulu kerana dia sibuk dengan lakonan dan pengacaraan dan saya pula ketika itu mula sibuk mencipta lagu Mahakarya Cinta yang dinyanyikan oleh Faizal Tahir. “Namun dua bulan selepas hari raya yang lalu, kami telah dipertemukan semula dan dia telah bersetuju untuk merakamkan lagu atau single pertamanya itu,” katanya yang juga pernah berkolaborasi dengan Sarimah Ibrahim dan juga Maya Karin,

Jelas Shah Shamshiri, bintang Kami Histeria itu telah memintanya untuk menghasilkan sebuah lirik lagu yang boleh membawa mesej positif sesuai dengan kehidupan dirinya sebagai seorang bintang terkenal pujaan ramai. Sementara itu kata Shah Shamshiri, pelakon itu juga telah meminta komposer Damien Mikhail yang juga bekas ahli kumpulan V.E untuk menggubah sebuah lagu yang mengunakan genre muzik Electronic Dance Music yang disifatkan artis itu sebagai trend muzik yang sedang mendapat perhatian ramai ketika ini.

0 comment... add one now