Gosip Mahathir Dan Muhyiddin Akan Gulingkan Najib

Gosip Mahathir Dan Muhyiddin Akan Gulingkan Najib-Misi mau menjatuhkan Dato' Seri Najib Razak yang di ketuai Tun Dr Mahathir dan Tun Daim Zainuddin dengan dibantu oleh beberapa orang lagi veteran UMNO yang berpengaruh kini sudah menjadi rahsia terbuka. Menjadi bahan perbualan sama ada kalangan ahli UMNO biasa hinggalah yang memegang jawatan penting dan tinggi.

Gerakan ini dikatakan terbahagi kepada dua kumpulan. Diluar kerajaan dan UMNO yang tidak memegang apa jawatan penting, gerakan itu diketuai Tun Mahathir sendiri, Daim dan beberapa orang lagi veteran UMNO yang masih ada sedikit pengaruh dan telah pun dikenal pasti.

Dalam kerajaan dan UMNO ianya didalangi oleh Timbalan Perdana Menteri merangkap Timbalan Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin. Matlamatnya tidak lain dan tidak bukan Mahathir dan pihaknya mahu menabalkan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri sekurang-kurang 2 tahun sebelum PRU ke- 14.

 Sebab itu rakyat agak terkejut dengan pelbagai serangan yang lebih berbentuk peribadi oleh Tun Mahathir di halakan kepada Dato' Seri Najib Razak kebelakangan ini. Ada sahaja yang tidak kena pada mata dan hati Mahathir apa jua yang dilakukan oleh Najib.

Kadang-kadang terfikir juga seolah-olah Najib ini bukan Presiden UMNO tetapi Ketua Umum KeADILan. Begitu sekali terkelirunya ahli-ahli UMNO diakar umbi dan rakyat kini melihat akan gelagat Mahathir. Tidak boleh dinafikan lagi betapa hubungan Muhyiddin dengan Najib semakin dingin dan renggang amat ketara sekali. Sewaktu Najib meninggalkan negara untuk menghadiri sidang APEC, Muhyiddin pula mengambil tindakan pergi bercuti bermain golf di Australia.

 Suatu langkah yang amat tidak bertanggungjawab oleh seorang pemimpin nombor dua negara. Bolehlah diibaratkan seorang ibu keluar berpoya-poa seronok sakan meninggalkan anak-anak tanpa jagaan dan seliaan sewaktu bapa keluar bekerja. Adakah ini suatu gelagat dan perangai yang patut?????

Ketidakhadiran Muhyiddin di konvesyen UMNO Johor pada hari Jumaat lepas adalah tindakan yang tidak wajar dan biadap.Beberapa pegawai Muhyiddin apabila ditanya perkara itu,berkata ia tidak patut dijadikan isu.Mereka berkata bosnya tidak memegang sebarang jawatan dalam UMNO Johor.Alasan yang cukup dangkal dan bodoh serta tidak masuk akal langsung.

Bukankah Muhyiddin orang Johor,Ketua UMNO Bahagian Pagoh dan karier politik pun bermula di Johor??? .. Beliau sepatutnya sebagai orang nombor dua kerajaan dan parti harus menunjukkan teladan yang baik lebih-lebih lagi kedudukkan UMNO sendiri di Johor sudah mulai goyah seperti mana diakui sendiri Menteri Besar Johor, Dato' Seri Khalid Noordin. Ini amat berbeza dengan Hishamuddin dan Ahmad Maslan.

Walau pun kedua mereka tidak memegang sebarang jawatan dalam badan perhubungan UMNO Negeri Johor melainkan jawatan di peringkat bahagian,namun mereka boleh meluangkan masa demi UMNO negeri asal mereka.

Kedua mereka sedar betapa pentingnya sebagai pemimpin anak kelahiran Johor perlu menghadirkan diri di Konvensyen yang membincang hidup matinya UMNO Johor pada PRU 14 akan datang. Sebaliknya Muhyiddin anggap ianya perkara remeh yang tidak perlu kehadirannya sebaliknya bermain golf di Australia lebih penting daripada partinya sendiri.

 Omak tidak mau masuk campur urusan rumah tangga UMNO sebab itu masalah mereka yang langsung tidak ada kena mengena dengan pegangan dan kepercayaan politik Omak ... tetapi Omak rasa pelik apabila orang yang mau di angkat menjadi pemimpin lebih mementingkan golf dari parti. Walaupun tidak dinafikan Mahathir dan Daim sebanyak sedikit masih ada pengaruh dalam UMNO tetapi kelompok pengaruhnya lebih berkisar dikalangan ahli-ahli veteran dan amat kurang segat dan impaknya dikalangan generasi muda. Satu sahaja peringatan

Omak Kau kepada Mahathir ... terimalah kenyataan ... ketika ini dalam UMNO tidak ada sesiapa pun dalam kepimpinan UMNO sedia ada hatta Muhyiddin sendiri, yang mampu menggugat kedudukan Najib .. ini bukan sahaja pandangan peribadi Omak tetapi dikongsi bersama oleh semua para pengalanisis politik tanah air. Perkara ini sudah pasti disedari oleh Mahathir dan Daim.-sumber omak KAU !!

0 comment... add one now