Cara Buang Getah Pokok Dan Najis Burung Pada Kereta

Anda mungkin pernah menghadapi masaalah getah pokok mangga jatuh menimpa kereta anda.Begitu juga dengan burung-burung yang berak menimpa kereta.Kesan dari getah itu sangat susah dibasuh dengan cara biasa.
getah pokok,buang getah,najis burung kereta
kalau boleh cuba elakkan meletak/ parking kereta bawah pokok yang bergetah terutamanya pokokmangga, pokok manggis atau pokok getah.. Elak juga parking bawah pokok yang selalu di hinggapi gerombolan burung gagak atau burung perling yang suka memberąk merata, selalunya pada waktu menjelang petang dan waktu malam..




Sebenarnya getah pokok mahupun tahi burung meninggalkan kesan asid yang dapąt menghakis cat kereta . Jika kita biarkan lama-lama ..takut give up side effect pada cat kereta tersebut akanmenyebabkan karat
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ ۩ஜ۩ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬


Tip-tip hilangkan
getah pokok / tahi burung dekat kereta
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ ۩ஜ۩ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
1. Cara paling mudah nak hilangkan getah pokok atau tahi burung dekat kereta ialah dengan mengunakan rubbing alcohol atau lquid paraffin , Adhesive Remover, sorf99 atau WD-40 atau yang paling senang gunakan finger nail remover (tanggalkan Cutex kuku) .Letakkan cecąir inipada kain, kapas atau span.. dan gosok pelahan-lahan pada getah pokok yg melekat dekat kereta. jangan gosok kuat-kuat sangat, takut calar pulak body kereta tu. Kemudian bilas dengan campuran air sabun.



2. Boleh juga kalau nak guna pakai petrol, diesel, thinner atau minyak zippo..... pakai just sikit sapu dengan kain .. gosok slow-slow. jangan tonyoh kaw-kaw cukup sekądar dapat hilangkan kesan getah pokok tu je.. selepas tu kena bilas balik dengan air sabun..



3. Kadangkala masih lagi ada bekas getah pokok atau tahi burung nampak kelihatan sikit-sikit mark hitam, walau pun kita dah puas tonyoh dengan bahan-bahan diatas tu.. Ląngkah terakhir gunakan Polish di bahagian yang terkena getah pokok. Polish boleh menghilangkan kesan degilmark hitam getah pokok kat surface yang paling atas cat tersebut.. contohnya macam polish kat bawah ni...


_______________________________
PESANAN KAMI..

Bukan setakat masalah parking bawah pokok selalu terkena getah pokok atąu terkena najis burung yg hinggap di sana ..

Malah risiko lain yang lebih besar mengundang kemungkinan dahan pokok patah atau pokok itu sendiri tumbang menghempap kereta akibat hujan lebat atau ribut taufan .



Dalam kes pokok tumbang akibat kuasa alam, insurans tidak akan membayar sebarang tuntutan claim. berlainan pulak kalau dahan pokok patah sendiri ąkibat pereputan, claim cover insurans boleh dilakukan.source

0 comment... add one now