Raja Sweden Protes Kezaliman Israel Raja-Raja Melayu Buat Apa

Serangan Israel kali ini lebih berjaya mendapat perhatian masyarakat bukan islam dari pelbagai golongan.Terbaru Raja Sweden ikut berdemonstrasi bersama menentang kezaliman rejim zionis Israel menyerang Palestin.Bayangkan seorang raja bukan islam pun sanggup mencemar-cemar-cemar duli turun bersama rakyat sambil memakai selendang Palestin tanda sokongan.

Berikut adalah apa yang dilakukan oleh raja di Sweden.

Raja Melayu,Protes Israel


Ini bukan isu politik. Ini isu kemanusiaan. Kalau la penyokong2 raja mahu menempelak dengan menggunakan hujah oiii pasal apa raja nak berdemo. Kan urusan politik mereka tak boleh campur.. dah tue ini kan isu kemanusiaan. Bukan isu politik. Tunjukkan solidariti salah ka?

Ataupun mungkin dorang akan cakap. Raja kita terus hantar surat atau call PM Israel Benjamin Netanyahu untuk hentikan serangan. So demo2 neh untuk tunjukkan tanda solidariti tak perlu?

Eh. Yeke? Tatau citer pun. Biasanya raja2 di Malaysia buat sikit benda kecohnya kemain. Takan la depa tak nak promosikan tindakan mereka dalam isu apa yang berlaku di GAZA kot? Contohnya. Kalau dorang terlibat dalam menderma ke tabung Palestine. Ko tengok la paper mana yang tak hebahkan? Sampai naik meluat orang baca pun ada kadang2. Wartawan pembodek ke atau arahan? -Ameno

Diharapkan Raja melayu kita.. eh bukan satu tapi ramai.Diulang.. diharapkan Raja-Raja melayu kita akan lebih menampakkan diri dalam kerja kemanusiaan ini.

0 comment... add one now