Jom Lihat Apa Doktor Di Gaza Buat Ketika Kita Enak Berbuka

Jom Lihat Apa Doktor Di Gaza Buat Ketika Kita Enak Berbuka-Ketika kita enak menjamu juadah berbuka dengan tenang,bagaimana pula keadaan doktor-doktor sukarela yang berada di Gaza?Mereka bertungkus lumus membantu mangsa kezaliman Israel yang tak kunjung putus.
doktor,gaza,israel,puasa
 



Mereka adalah doktor Hospital Al Shifa di tengah Gaza, yang bekerja kerja keras 24 jam sehari menyelamatkan nyawa rakyat Gaza. 

Mereka makan sahur, Iftar, berdoa dan tidur di hospital. 
Sejak awal pencerobohan ke atas Gaza, mereka tidak kembali ke rumah atau melihat keluarga mereka kerana mereka menganggap semua rakyat Palestin sebagai keluarga mereka. 
Beginilah doktor-doktor di Gaza berbuka. Tidak ada waktu rehat. Tidak ada masa untuk berbuka. Demi nyawa rakyat Gaza yang perlu mereka selamatkan.
Doakan doktor-doktor di Gaza dipermudahkan urusan mereka.


pelbagai sumber

Gambar ini untuk Media-media Mesir yang sanggup berdiri bersama Israel hanya kerana kebencian mereka terhadap Hamas(Ikhwan) 

Ingatlah ketika perang 1967 tentera Israel pernah menanam hidup-hidup sekumpulan tawanan tentera Mesir di dalam sebuah lubang... atau anda telah hilang akal menyokong Israel ?

Sumber;
Palinfo

Saat-saat terakhir sebelum kanak-kanak ini dibedil Israel di Pantai Gaza, yang telah menyebabkan mereka semua terbunuh.
Israel baru sahaja mengebom 5 orang kanak-kanak Gaza dari keluarga alBakir yang sedang bermain bola di tepi pantai Gaza. Apakah dosa mereka?!
Gambar 1: Salah seorang Si Syahid kecil
Gambar 2: Kronologi pengeboman
Gambar 3: Si Syahid kecil di pantai Gaza sebaik sahaja dibom
Sumber :
غزة الأن





Terkini
Kesedihan jelas terpancar di wajah ibu dan adik-beradik perempuan keluarga Baker kerana anak-anak dan adik lelaki mereka syahid dibedil Israel ketika sedang bermain di pantai Gaza.



Sumbangan ikhlas diperlukan

RAMADHAN EMERGENCY RELIEF (BADR OPERATION)
Semenjak 3 minggu lalu Israel telah menyerang Gaza dan melakukan penangkapan, pencerobohan dan pembunuhan rakyat Palestin di Tebing Barat! Seluruh Palestin sedang berada dalam keadaan tegang ketika ini dan mereka sangat memerlukan bantuan dan sokongan dari kita!
Aqsa Syarif sedang melancarkan Ramadhan Emergency Relief (Badr Operation) untuk meningkatkan kesedaran rakyat Malaysia berkenaan isu ini dan mengumpul dana berjumlah RM6 Juta untuk disumbangkan kepada rakyat Palestin.
Anda boleh membantu dengan menyalurkan sumbangan melalui 5 pakej berikut:
1) Pakej Iftar (RM50/set)
2) Pakej Sahur (RM20/set)
3) Pek Makanan (RM300/set)
4) Hadiah Hari Raya (Eid Gift) (RM150/set)
5) Tabung Kecemasan (Perubatan dan keperluan asas lain)
Salurkan sumbangan anda atas nama "Aqsa Syarif Berhad" melalui
=Maybank Islamic (551575-004299)
=Bank Islam (1209-20100-34904)
Sila hantarkan maklumat pembayaran kepada projects@aqsasyarif.org.my. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:
+603-8733 4636 atau +6013 744 4760
"Ibadah Kita, Kegembiraan Mereka"

0 comment... add one now