Mati Kehausan Terperangkap Dalam Kereta 2 Hari

Tawau: Seorang lelaki yang ditemui terperangkap dalam kenderaan akibat kemalangan Selasa lalu, meninggal dunia selepas dipercayai mengalami penyahidratan kerana tidak makan dan minum selama dua hari di Batu 35, Jalan Kalabakan, dekat sini, petang kelmarin.
(gambar hiasan)

Dalam kejadian jam 4 petang itu, mangsa Andrew Garcia De Chavez, 57, dalam perjalanan dari Kota Kinabalu menuju ke Tawau melalui Jalan Keningau-Kalabakan bagaimanapun, sebaik tiba di lokasi kejadian mangsa dipercayai terbabas.

Difahamkan, mangsa hanya ditemui selepas dua hari oleh orang ramai sebelum dikejarkan ke Hospital Tawau untuk mendapatkan rawatan selanjutnya.

Ketua Polis Daerah Tawau Asisten Komisioner Awang Besar Dullah berkata, hasil keterangan daripada adik mangsa Charles Garcia yang ditemui di hospital terbabit berkata, mangsa bekerja di Yayasan Sabah dan memandu kenderaannya bersendirian dari Kota Kinabalu ke Tawau untuk menghadiri mesyuarat.

“Mangsa bertolak pada Selasa lalu jam 12 tengah hari dan sebaik tiba di tempat kejadian, mangsa terbabas sendiri dan masuk ke kawasan semak di tepi jalan.

“Mangsa terperangkap di dalam jip yang dipandunya dan hanya ditemui orang ramai selepas dua hari, jam 11.30 pagi,” katanya.

Menurut Awang Besar, ketika ditemui, mangsa masih hidup sebelum dihantar ke hospital berhampiran untuk rawatan lanjut.

Katanya, kes masih dalam siasatan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987. -mymetro

0 comment... add one now