Luahan Wan Azizah Selepas Tarik Diri Jadi MB

Luahan Wan Azizah Selepas Tarik Diri Jadi MB-ASSALAMUALAIKUM warahmatullahi wabarakatuh dan salam reformasi

Saya menerima dengan hati yang terbuka keputusan yang telah dibuat oleh Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Selangor yang memperkenankan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu.
Saya mengucapkan tahniah dan terima kasih kepada 29 Adun Selangor dari PKR, DAP dan Pas yang telah memberikan sokongan kepada saya sejak 14 Ogos 2014 dan membolehkan PR kekal sebagai kerajaan di Selangor.

Saya menghargai kesepakatan 29 Adun Selangor ini yang meletakkan kepentingan menjaga mandat rakyat mengatasi kepentingan peribadi mereka.

Atas semangat itu, saya telah membuat keputusan untuk menarik diri dari pencalonan sebagai Menteri Besar Selangor.

Saya telah mencadangkan kepada Majlis Pimpinan Pusat (MPP) agar Mohamed Azmin diangkat sebagai calon Menteri Besar Selangor.

MPP yang bermesyuarat pada hari ini telah juga sebulat suara bersetuju dengan cadangan itu.

Saya mengambil keputusan ini demi kepentingan rakyat atas kesedaran bahawa krisis ini perlu diselesaikan secepat mungkin.

Saya yakin bahawa PKR telah kekal mempertahankan prinsip demokrasi raja berpelembagaan.-blog Azizah

0 comment... add one now