Tak Boleh Tengok Faraj Isteri?

Dukacita apabila diberitahu ada penceramah kursus perkahwinan membaca hadis palsu kononnya Rasulullah SAW bersabda: Apabila seseorang kamu menyetubuhi isteri atau jariahnya, maka jangan dia melihat pada kemaluan mereka kerana yang demikian itu menyebabkan buta. ..maka ‘demam’ pasangan yang ingin berkahwin mendengar hadis palsu ini.

 Sementara yang dah lama melihat kemaluan isterinya kehairanan kerana dia masih belum buta. Lalu mungkin disangkakan Nabi SAW memberitahu sesuatu yang tidak benar. Sebenarnya, pereka hadis palsu itu yang berbohong dan ustaz pembaca hadis palsu tersebut menyebar kebohongan.

 Sedangkan Allah berfirman dalam Surah al- Mukminun ayat 1-6: (maksudnya) "Sesungguhnya berjayalah orang-orang yang beriman. Iaitu mereka yang khusyuk dalam solatnya. Dan mereka yang menjauhkan diri dari perbuatan dan perkataan yang sia-sia; Dan mereka yang berusaha membersihkan hartanya (dengan menunaikan zakat harta itu);

 Dan mereka yang menjaga kemaluan mereka, kecuali kepada isterinya atau hamba sahayanya maka sesungguhnya mereka tidak tercela". .. diriwayatkan daripada ‘Aisyah, katanya: Aku dan Rasulullah pernah mandi bersama dari satu bekas air. Maka dia mendahuluiku sehingga aku kata: tinggalkan untukku! tinggalkan untukku!) Riwayat al-Bukhari, Muslim dan selain mereka.

 Jelas daripada hadis ini harus melihat kemaluan isteri. ...ini dikuatkan oleh riwayat Ibn Hibban melalui Sulaiman bin Musa yang apabila ditanya mengenai suami yang melihat kemaluan isterinya, dia menjawab: “Aku pernah bertanya hal ini kepada ‘Ata. Kata ‘Ata: Aku pernah bertanya ‘Aisyah, lalu ‘Aisyah pun meriwayatkan hadis di atas” Bagaimana mungkin dilarang melihat faraj isteri padahal ia perangsang kepada persetubuhan yang halal dan berpahala?!



Petua 1:
Ambil segenggam serbuk teh dan letakkan ke dalam mangkuk. Tuangkan air panas, kemudian duduklah di atas mangkuk itu sehingga wapnya terkena faraj anda selama 3 minit. Selepas itu, basuh rata-rata dengan air teh itu. Amalkannya 2 kali, pada waktu pagi dan malam.


Petua 2:
Ambil bahan-bahan seperti di bawah dan tumbuk sehingga lumat:
1.       2 biji kulit pisang muda
2.       3 helai daun sireh bertemu urat
3.       1 biji kulit pinang,
4.       Gambir sebanyak 3 keping
5.       Sedikit kapur sireh.


Setelah ditumbuk hingga lumat, rendamkannya dengan setengah baldi air suam panas. Basuh faraj anda dengan air tersebut 2 kali sehari, pagi dan malam, agar ia sentiasa bersih dan segar.

0 comment... add one now