Pelik Peragut Tidak Melarikan Diri Lihat Mangsa Menjerit

Pelik Peragut Tidak Melarikan Diri Lihat Mangsa Menjerit | Selepas melepaskan beg tangan diragut, suspek tidak melarikan diri sebaliknya terus berada di lokasi kejadian. Bagaimanapun, dia bernasib baik kerana tidak dibelasah orang ramai yang datang membantu mangsa.


Kuching: Akibat terlalu khayal, seorang peragut dicekup orang ramai selepas dia hanya mampu tercegat apabila melihat mangsa menjerit meminta tolong dalam kejadian berdekatan sebuah restoran di Jalan Satok, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian itu, suspek 29 tahun dipercayai khayal selepas menghidu gam cuba meragut beg tangan seorang wanita yang berjalan di laluan deretan kedai di kawasan berkenaan, jam 10.30 malam.


Menurut sumber, suspek menyentap beg tangan sebelum menjerit meminta tolong.

Katanya, suspek yang panik dengan jeritan wanita terbabit melepaskan tali beg tangan itu dan memandang mangsa sehingga mereka dikerumuni orang ramai yang berada berhampiran.

“Suspek dipercayai dalam keadaan khayal tidak menyedari apa yang berlaku sebelum orang ramai menghubungi Unit Peronda Polis (MPV) untuk tindakan lanjut,” katanya.

Suspek dihantar ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuching untuk siasatan lanjut.


Jurucakap polis mengesahkan tangkapan itu dan suspek diarahkan menjalani ujian air kencing.

0 comment... add one now