Video Pesawat Singapore Airlines Menjunam 20 Meter


Video Pesawat Singapore Airlines Menjunam 20 Meter-Dalam kejadian itu, pesawat SIA itu telah terlibat dalam satu olakan udara (air turbulence) yang agak dahsyat. Pesawat tersebut telah jatuh lebih 20 meter akibat kehilangan altitud. 
pesawat-menjunam

Kesan daripada olakan tersebut menyebabkan kesan air kopi terpelanting sehingga ke siling kabin. mengakibatkan 11 orang penumpang dan seorang anak kapal mengalami kecederaan.
Salah seorang penumpang yang melihat air kopi 'tertumpah' ke siling kabin, telah merakamkan gambar tersebut dan menyiarkannya di Instagram miliknya.

Sebelum kejadian, juruterbang telah memberi amaran kepada para penumpang untuk mengenakan tali pinggang keselamatan dan anak-anak kapal yang sedang mengedarkan makan malam kepada para penumpang juga diarahkan agar berada di tempat duduk serta mengenakan tali pinggang keselamatan.

Ketika pesawat tersebut berada dalam olakan udara, apa-apa sahaja yang tidak terikat, termasuklah penumpang terpelanting dan menghentak siling kabin. Kesemua penumpang dan anak kapal yang cedera hanya dirawat sebaik-baik sahaja pesawat tersebut sampai ke Heathrow, London.

Lagi Gambar:









Video Keadaan Pesawat tersebut setelah mendarat:

0 comment... add one now