Cara Semak CTOS Online

Cara Semak CTOS Online
Cara Semak CTOS Secara Online: Sebelum kami mengulas dengan lebih lanjut, adalah lebih baik kami memberi sedikit penerangan mngenai apa yang dikatakan dengan CREDIT TIP OFF SERVICES (CTOS) ini.
Apa itu CTOS?


CTOS Sdn. Bhd adalah dalam erti kata mudahnya, sebuah badan syarikat yang mengumpulkan maklumat dat-data kewangan peribadi seseorang individu atau syarikat seperti perintah saman,notis kebankrapan dan perintah muflis. Kesemua maklumat ini diambil dan diletakkan ke satu pengkalan data untuk tujuan semakan, samada daripada pihak bank (yang memang selalu pakai CTOS ini) mahupun individu perseorangan.

Kami tidak mengetahui dari mana sumber mereka mendapat maklumat.Namun ada yang berkata mereka mendapat maklumat daripada laman akhabar untuk mendapatkan maklumat notis kebankrapan dan ada juga sumber memberitahu bahawa maklumat juga diberikan kepada CTOS oleh pihak penyedia perbankan sendiri.

Kebanyakan yang menjadi mangsa maklumat CTOS ini adalah terdiri daripada pengguna kad kredit yang tidak membayar dan begitu juga dengan pembeli rumah atau hartanah.Dan akiat daripada tidak dapat membayar pinjaman atau kredit yang telah diberikan, ramai yang telah disytihar muflis.Kebanyakkan mereka yang diisytihar muflis merupakan di kalangan anak-anak mudah di dalam golongan umur 21 hingga ke 40 tahun.Kadar muflis di kalangan belia adalah amat membimbangkan.

Apa yang penting, kebanyakan pemberi pinjaman kredit samada bank atau pemberi syarikat kredit lain masih ada yang menggunakan CTOS untuk membuat semakan terhadap sejarah kewangan seseorang individu.Biasanya, yang mana dah ada “sejarah” hitam dalam CTOS, sudah pasti sukar mendapatkan apa-apa pinjaman. Untuk keterangan lanjut mengenai CTOS, anda boleh terus ke laman web mereka yang disediakan melalui link di bawah
Cara Semakan CTOS Secara Online

Sebelum ini, agak ramai yang susah nak buat semakan nama mereka dalam CTOS walaupun dibenarkan berbuat demikian. Ini kerana, individu yang ingin membuat semakan perlu datang sendiri ke pejabat CTOS di Megan Avenue di Jalan Tun Razak.Sudah pasti ini akan membebankan mereka yang duduk jauh daripada Kuala Lumpur.

Namun yang baiknya, CTOS Sdn. Bhd. sudah mula membangunkan laman web online khas kepada individu mahupun syarikat untuk membuat semakan sendiri atau “Self-Check” CTOS dengan mendaftar di laman yang disediakan. Berikut di bawah kami tunjukkan cara-cara mendaftar untuk membuat semakan CTOS dan mendapatkan report atau penyata CTOS anda.

Pergi ke https://ctosid.ctos.com.my/ctosid/Welcome? untuk mulakan pendaftaran.Klik pada “Register CID” pada gambarajah dibawah.
Sumber  http://agendasemasa.com

0 comment... add one now