Ridhuan Tee Cadangkan Umat Islam Masuk Gereja Secara Rahsia

Penulis berkontroversi Ridhuan Tee Abdullah mencadangkan untuk umat Islam untuk memasuki gereja di Malaysia untuk menyaksikan apa dia katakan menjadi kutukan Kristian terhadap umat Islam.

Menurut laporan The Malay Mail, dia ketika itu menyeru umat Islam melawat gereja secara rahsia untuk menyaksikan bagi diri mereka kutukan yang ditujukan ke arah orang Islam.

“Saya harap terdapat Muslim yang dapat memasuki gereja dan mendengar apa dibincangkan,” Tee menulis dalam Sinar Harian semalam.


Laporan yang banyak dikemukakan terhadap penganjur satu seminar tertutup tentang penggunaan perkataan Allah dan Christology di Universiti Teknologi Mara (UiTM) pada 6 Mei.

Di seminar sehari dalam kampusnya di Shah Alam minggu lepas, UiTM telah menjemput beberapa orang Islam Indonesia, akademik dan mualaf, untuk bersyarah tentang penggunaan perkataan “Allah”, di nusantara dan tafsiran mereka di hidup Nabi Isa, yang orang Kristian menghormati sebagai Tuhan di bumi.

Seorang penutur memberitahu ribuan penonton — yang merangkumi bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi — yang gospel Wasiat Baharu, yang menceritakan hidup Nabi Isa, ialah desas-desus dan kepalsuan sebagai nabi hanya “seorang manusia menghambakan diri kepada Allah”.

Seminar juga mengambil tempat menentang latar belakang pertalian yang tegang antara Muslim dan orang Kristian atas penggunaan “Allah” perkataan Arab.

0 comment... add one now